PR

Mamy talent do operowania słowem i tworzenia inspirujących opowieści o tym, co dla Ciebie ważne i czym chcesz dzielić się
z otoczeniem. Public Relations to umiejętność rozwijania komunikacji firmy z jej otoczeniem: klientami, pracownikami, społecznością lokalną, partnerami biznesowymi i praktycznie każdym, kto styka się z Twoją marką. Skuteczność działań polega tak samo na bieżących reakcjach, jak i na zabezpieczeniu się i przewidywaniu przyszłych wyzwań, przed którymi stanie Twój biznes.

Strategia public relations i CSR

Budowanie wizerunku firmy poprzez narzędzia PR rozpoczynamy od stworzenia strategii Public Relations. Jej część analityczna definiuje nam punkt wyjścia i pozwala określić obecne i przyszłe zagrożenia z jakimi może zetknąć się Twoja firma i jej produkty. Mając jasno określoną sytuację, możemy sprawnie przejść do celów, jakie chcemy osiągnąć oraz do instrumentów, którymi będziemy kreować wizerunek firmy. Strategia PR umacnia firmę na rynku, pozwala na stabilne zarządzanie komunikacją z wieloma grupami odbiorców jednocześnie. Dodatkowo przygotowuje biznes na wizerunkowe zagrożenia z jakimi może się w przyszłości zetknąć. Szybka reakcja, korzystanie z wcześniej opracowanych schematów działań, pozwalają wielu firmom uniknąć kłopotów, dając przy tym okazję do mówienia o profesjonalizmie i transparentności względem otoczenia. Jednym z elementów tworzenia nowoczesnej strategii PR jest CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. Firmy, które dbają o ludzi, wspierają społeczne inicjatywy, istnieją w świadomości lokalnej, miejsc gdzie funkcjonują, spotykają się ze znacznie cieplejszym przyjęciem, nie tylko zwykłego odbiorcy, ale także przychylnością inwestorów.

Media relations

Działania PR w znacznym stopniu polegają na umiejętnej i rzetelnej komunikacji z mediami. Nawet najlepiej wykreowana kampania wizerunkowa nie osiągnie potencjalnej efektywności bez udziału mediów, które powiedzą o niej innym. Relacje z dziennikarzami wymagają znajomości ich pracy i branży, odpowiedniego stylu w komunikacji i zaufania. Współpraca z agencją PR gwarantuje odpowiedni poziom działań media relations. Sieć kontaktów, sprawdzone relacje, zrozumienie potrzeb redaktorów, pozwala naszym specjalistom na efektywne prowadzenie kampanii PR opierających się o relacje z mediami. Media relations jest bardzo mierzalne – miarą sukcesu jest ekwiwalent reklamowy, czyli kwota jaką należałoby wydać, gdyby informacje o firmie pojawiły się płatnie w danym miejscu określonego medium. 

Budowanie wizerunku

Kreowanie wizerunku firmy to proces wielopłaszczyznowy i zachodzący bezustannie, dosłownie w każdym kontakcie firmy i jej przedstawicieli z otoczeniem. To jak będziesz postrzegany przez ludzi zależeć może od dobrego wrażenia, jakie zrobi na nich sprzedawca, sprawnej pomocy udzielonej przez infolinię, czytelności strony internetowej, dobrze zaplanowanej kampanii PR lub marketingowej i od wielu innych, wydawałoby się drobnych, elementów. Do naszych zadań należy definicja najważniejszych punktów w strategii i organizacji przedsiębiorstwa, które pozwolą wdrożyć system pełnego zarządzania wizerunkiem firmy. Umiejętne wdrożenie strategii PR we wszystkich aspektach działania firmy pozwoli na widoczne podniesienie uznania w oczach otaczających Cię potencjalnych klientów.

  • Media relations

    • budowa i/lub zakup dedykowanej bazy mediów
    • przygotowanie i dystrybucja komunikatu prasowego
    • monitoring mediów w podstawowym zakresie
  • Zarządzanie informacją

    • określenie katalogu tematów medialnych
    • budowa i/lub zakup dedykowanych baz mediów sprofilowanych pod obszary tematyczne i ich segmentacja
    • przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych
    • budowa i obsługa biura prasowego
    • monitoring mediów
  • Kompleksowa obsługa

    • Audyt dotychczasowych działań wizerunkowych, a także przygotowanie wytycznych dla komunikacji w mediach
    • Doradztwo w zakresie doboru mediów
    • Prowadzenie działań z zakresu media relations i e-PR
    • Monitoring mediów