Atlantis, The Palm – luksusowy kurort w sercu Dubaju

Atlantis The Palm (ATP) to absolutny numer jeden na świecie wśród luksusowych obiektów wypoczynkowych. Usytuowany na sztucznej wyspie ośrodek wyróżnia się stylowym wykończeniem oraz mnóstwem dodatkowych atrakcji dla gości. Sama nazwa kompleksu nawiązuje do mitycznej Atlantydy, a innowacja i nieszablonowość są naturalnie wpisane w DNA marki. Na terenie obiektu wszyscy spragnieni wrażeń znajdą m.in. słynną zatokę delfinów, ogromny aquapark, 23 ekskluzywne restauracje, a nawet szklaną rzeźbę Dale Chihuly. Skala tej inwestycji jest olbrzymia – powierzchnia kompleksu to 64 boiska piłkarskie Wembley!

1539

liczba pokojów hotelu Atlantis

934

tyle metrów kwadratowych

ma Royal Bridge Suite Atlantis –

najbardziej luksusowy apartament

Atlantis, The Palm

najwięcej gwiazdek

przyznawanych za standard

i jakość hotelu

160

tysięcy metów kwadratowych

powierzchni aquaparku,

znajdującego się na terenie

kurortu

45

tysięcy metrów kwadratowych

powierzchni liczy słynna zatoka

delfinów Dolphin Bay

Zadanie

Nowoczesne technologie mają towarzyszyć gościom przez cały pobyt w Atlantis, The Palm. Analiza grupy docelowej pokazała, że klienci Atlantis to ludzie z ponadprzeciętnymi dochodami, którzy doceniają nowinki i udogodnienia technologiczne, również w trakcie wyjazdu. Szukając wygody i komfortu bardzo chętnie zarządzają podróżą na smartfonach i tabletach. W odpowiedzi na te potrzeby, hotel zdecydował się wdrożyć najbardziej innowacyjny system zarządzania pobytem na świecie. Stworzenie unikalnego systemu oraz aplikacji mobilnej do zarządzania pobytem gości (iOS, Android) wymagało indywidualnego podejścia na każdym etapie projektowania. Wyzwania koncentrowały się wokół trzech obszarów: klienta (Atlantis), gościa hotelowego i obsługi. Agencja zrealizowała projekt wspólnie z firmą Ailleron SA, producentem rozwiązań mobilnych dla hoteli iLumio (ilumioapp.com).

Wielkie aspiracje Atlantis

Celem było stworzenie unikalnego na skalę światową systemu oraz aplikacji mobilnej do zarządzania pobytem gości hotelowych na systemy iOS oraz Android. Aplikacja miała nie tylko usprawnić organizację pobytu i umożliwić bezpośrednią rezerwację, ale również zwiększyć sprzedaż produktów (rezerwacje, usługi), oferowanych przez obiekt.

„Our motto is to blow away the customer with amazing experiences - that’s what we live by and that’s what makes us unique.”

Anthony Lynsdale,

Vice President Information Technology at Atlantis The Palm

Innowacyjny system zarządzania pobytem

Jednym z największych wyzwań było zlikwidowanie barier językowych. Korzystanie z aplikacji miało być intuicyjne, łatwe i przyjemne. Dzisiaj pozwala ona na sprawne poruszanie się po kompleksie, dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii iBeacon i Wayfinder. Na terenie Atlantis The Palm znajdują się aż 3 Wayfindery. Aplikacja mobilna i Wayfindery dostępne są na razie w języku angielskim, ale kompleks planuje dodać 4 nowe wersje językowe.

Usprawnienie pracy obsługi

Nowa aplikacja wymagała integracji ze stroną www. Udało się usprawnić obsługę (chat z gośćmi). Dzięki zmianom potencjalni i obecni goście mogą zamawiać wszystkie usługi bezpośrednio przez aplikację – bez konieczności kontaktowania się z obsługą hotelową.

Aplikacja mobilna i jej funkcjonalności

Tworzenie aplikacji to zaawansowana praca, która zaczyna się od design thinking, a kończy na testach z użytkownikami. Przeprowadziliśmy dziesiątki wieloetapowych konsultacji i analiz potrzeb klienta, wzięliśmy udział w interdyscyplinarnych warsztatach i wywiadach oraz przygotowaliśmy ponad 200 widoków (klikalne makiety, grafiki, animacje funkcjonowania aplikacji, modele 3D hotelu i samej infrastruktury). Wspólnie z zespołem z Ailleron w oparciu o ich platformę iLumio Mobile Concierge zaprojektowaliśmy nowoczesny system mobilny, dzięki któremu goście mogą nie tylko rezerwować i planować aktywności podczas pobytu (m.in składanie zamówień na usługi, chat z recepcją), ale także korzystać z dokładnej nawigacji po całym resorcie.

zamawianie

usług i produktów

dokładna

nawigacja po 

obiektach

mobilne

zameldowanie

i wymeldowanie

  • Preferences – wybór preferencji
  • Guest profile – możliwość dostosowania profilu
  • Live chat – chat z recepcją
  • Calendar – subskrypcja na wydarzenia hotelowe
  • Social functions – możliwość wystawiania rekomendacji
  • Wishlist – stwórz swoją listę życzeń

  • Direct room booking – rezerwacja przez aplikację
  • Reservations – rezerwowanie usług (stolik w restauracji, SPA, itp.)
  • Navigation to the hotel – nawigacja po całym kompleksie wypoczynkowym
  • Interactive maps Wayfinder – nawigacja od punktu do punktu

  • Food ordering – zamawianie jedzenia z wyborem lokalizacji
  • In-room dining – zamawianie jedzenia do pokoju
  • Room service – serwis hotelowy
  • PDF viewer for restaurant menu – dostęp do menu restauracji bezpośrednio z aplikacji
  • Room services – unikalne życzenia (dodatkowe ręczniki, babysitting)
  • Technical Issue – techniczna pomoc

„IT needs to be centre of almost everything. It’s about making surethat we’re continuously improving the guest experience.”

Anthony Lynsdale,

Vice President Information Technology at Atlantis The Palm

Wayfinder

Hotelowi goście wszystkie potrzebne informacje znajdą również na dotykowym, 65-calowych ekranach, który zostały umieszczone w bogato wyposażonych pasażach sprzedażowych hotelu ATP. Filtrowanie eventów, nawigacja od punktu do punktu, użyteczny timeline, wydarzenia podzielone na dni tygodnia, przegląd atrakcji – wszystko w jednym miejscu. Agencja odpowiada za koncepcję i design wayfindera, a także dziesiątki widoków, przygotowanych na potrzeby użytkowe. Bardzo ważny był aspekt UX, związany z pozytywnymi wrażeniami użytkownika – to właśnie dlatego przygotowaliśmy intuicyjny, użyteczny i przejrzysty layout, który sprawia, że korzystanie z tak dużego ekranu jest niezwykle wygodne.

PromoAgency i iLumio

Ścisła współpraca z iLumio zaowocowała wieloma udanymi projektami. Wspólnie stworzyliśmy aplikacje dla sieci Hoteli Valamar w Chorwacji, LUX* na Mauritiusie, a także dla Rosevia Resort, Patio Hotel oraz Arłamów Hotel w Polsce. Zaprojektowaliśmy również stronę internetową ilumioapp.pl i przygotowaliśmy mnóstwo materiałów video oraz case study.

Pisali o projekcie