Również w wiosennej odsłonie kampanii zdrapkowej utrzymaliśmy platformę modanazdrapki.pl jako centrum działań digitalowych.
W ramach zaplanowanych działań, podobnie jak we wcześniejszej odsłonie, został uruchomiony konkurs na social mediach marki LOTTO (Facebook i Instagram). Tym razem doczekał się imprezowej odsłony – zadaniem uczestników było pokazanie, jak Zdrapki rozkręcają zwykłe spotkania towarzyskie w szalone #ZdrapParty.
Zadaniem internautów było pokazanie swojego pomysłu na #ZdrapParty. Przystąpić do konkursu można było poprzez posta lub rolkę na Instagramie oraz Facebooku – wszystkie zgłoszenia zapisywaliśmy w konkursowej galerii na stronie.
Konkurs wygenerował wiele wartościowego contentu stworzonego przez internautów i był oparty na doświadczeniu produktu. Utrzymano także jego społeczny charakter, ponieważ prace konkursowe zakładały uczestnictwo grupy osób.
Nagrodami w konkursie były zestawy imprezowe od LOTTO, zawierające niezbędne na każdym party gadżety, takie jak przenośne głośniki, projektory do wyświetlania ulubionych teledysków, karty podarunkowe oraz karta przedpłacona do wykorzystania na zakup biletów na ulubione festiwale muzyczne. Oczywiście nie mogło zabraknąć sporej porcji Zdrapek LOTTO, a więc pakietu świetnej zabawy połączonej z dodatkowymi szansami na wysokie wygrane. Nagrodą specjalną był imprezowy wyjazd na weekend dla laureata i paczki jego znajomych.
Oprócz tego przygotowaliśmy specjalnie zaprojektowaną dla tej kampanii linię imprezowych gadżetów, nawiązujących do pierwotnego konceptu (Mody na Zdrapki) w aktualnej odsłonie kampanijnej (#ZdrapParty). Były to koszulki na imprezę, czapki oraz modne skarpetki #ZdrapParty.
Istotną rolę w naszej kampanii odgrywała również stała i angażująca komunikacja w mediach społecznościowych, która obejmowała płatne formaty reklamowe oraz organiczny zasięg poprzez posty i interaktywne formaty rolek.
W socialowej strategii zastosowaliśmy komunikację rozproszoną — czyli trzymaliśmy się zasady, że w danym medium maksymalnie 3 razy w tygodniu komunikowaliśmy o akcji, ale nie robiliśmy tego w tym samym dniu, dzięki czemu o #ZdrapParty było cały czas głośno.
Istotnym elementem działań w digitalu była współpraca z topowymi influencerami m.in. GenZie, Jankiem Dąbrowskim, Rezim i częścią grupy Thunder, Olą Nowak i Krzysztofem Adamkiem. Twórcy realizowali swoje zadania głównie na Instagramie, przygotowując reelsy oraz sety stories. Wśród świadczeń było także lokowanie na portalu YouTube. Zadaniem twórców internetowych było przedstawienie, jak Zdrapki rozkręcają ich spotkania towarzyskie. Twórcy pokazywali różnego rodzaju sytuacje dnia codziennego – spotkanie przy grach planszowych, romantyczny wieczór z drugą połówką, domowe SPA w towarzystwie przyjaciółek, czy urodzinowa impreza. Influencerzy każdorazowo promowali debiutujące Zdrapki oraz informowali o trwającym konkursie. Kampania prawie dwukrotnie przekroczyła zakładane KPI dot. zasięgu oraz wygenerowała pozytywny szum w internecie i wiele pozytywnych reakcji oraz komentarzy.